Den ekstraordinære reklameoplevelse

Træd ud af mængden med biografreklame. Vi tilbyder et unikt og effektfuldt eksponeringsmiljø i biografen – et medie, der er mere kraftfuldt og involverende end noget andet medie.

01

Oversigt
Services
Digitale produkter
Engager publikum med vores digitale produkter
Services
Biografreklame
Reklamer skal opleves i biografen
Services
Engagement
Udnyt hele kunderejsen i biografen
Services
DRF Research
Mediebranchens største filmnørder og skarpeste analyseteam
Nyheder
Aktiv opmærksomhed sikrer mange dages erindring for brands
Nyheder
Dansk Reklame Film sætter fokus på aktivering og engagement i biografen
Nyheder
Filmfokus: Anerkendte instruktører
Cases
Forsvaret - Cross Media Case
Undersøge biografmediets effekt over for OLV
Cases
Ben & Jerry's salgs- og imagemodellering
Biografmediet har været med til at drive salg og skabe stor brandeffekt
Cases
20-40-åriges mediebrug
De unge er accepterende overfor reklamer i biografen

02

Biografer i vores netværk

Vores netværk

Dansk Reklame Film har siden stiftelsen i 1985 været markedsleder i salg og distribution af biografreklame i Danmark, og givet annoncører en unik mulighed for at nå ud til en attraktiv målgruppe på det største skærmformat til rådighed – det ultimative eksponeringsmiljø til at forstærke dit brand.

 

Vi har et landsdækkende biografnetværk og vores markedsandel udgør 2/3 af det samlede billetsalg i Danmark.

Af det samlede billetsalg
0 %
Biografer
0
Biografsale
0

Hold dig opdateret!

Følg med i hvad vi i Dansk Reklame Film foretager os på vores sociale medier.

03

Testimonials

Udpluk af kunder

Det er hvad vores kunder og partnere siger om os og biografmediet.

OiSTER så unik mulighed med BioSpil

I foråret 2023 valgte OiSTER at være i biografen med BioSpil. Vi så en unik mulighed for at få eksklusiv brand eksponering i flere af landets biografer og indsamle permissions på en innovativ måde. Samarbejdet har indtil videre skabt positive resultater. BioSpil har bidraget med et øget antal unikke leads til vores eksisterende base og tilfredsstillende konverteringsrater for outbound salg.

Martha Sofie Pederson Brinch
Digital Planner
MicrosoftTeams-image (37)
Biograf som et stærkt supplement til at nå målgrupper

Jeg opfatter biografen som et stærkt medie. På mange af mine kampagner viser vores analyser at ROI ligger højt. Derudover fungerer biograf som et stærkt supplement til at nå målgrupper, der er svære at nå på andre medier og er dermed et godt medie til at skabe merdækning. Så det er i høj grad derfor, at jeg anbefaler at man benytter sig af biografen. Derudover er det jo altid fantastisk at se en godt eksekveret film på det store lærred.

Louise Bak Schou
Senior Business Partner
Mindshare_logo_white
Biografen en fast del af medieplanen

Hos ProKidsMedia har biografreklame længe været en del af den faste medieplan.

Biograf har for vores annoncører mange fordele, såsom det visuelle ved at være præsenteret på storskærm, et større og mere huskværdigt indtryk, og et sted hvor både børn og forældre er samlet omkring de annoncerede produkter. Biograf giver ganske enkelt et kvalitetspublikum frem for at sigte efter kvantitet.

Som bureau er vi taknemlige for letheden i samarbejdet med Dansk Reklame Film. Der kan benyttes TV og digitale spot til afvikling og giver derfor en materialebesparelse for vores annoncører.

Jean Gorell
Founder
ProKids
Hyundai skaber værdi med Spiderman-event i biografen

Til vores Spiderman-kampagne valgte vi at bruge biografen for at få en anderledes, kreativ og mere engagerende måde at skabe opmærksomhed om vores produkt. Kampagnen kombinerede både biografreklame, eventpersonale, kundeevent og pressearrangement - som blev håndteret perfekt.

Morten Vedstesen
Marketing Manager, Hyundai Danmark
hyundai_logo_white
DFDS er aktive med BioSpil

Vi har i +5 år været aktive med BioSpil i Nordisk Film Biografer og har en intention om fortsat at være der de næste +5 år. BioSpil har været med til at øge kendskab til DFDS i de ønskede målgrupper, på en sjov og kreativ måde og samtidigt fået nye rejsende på vores skibe. Konverteringsraten af præmierne ligger på solide 4% og med et fælles fokus, på en stigning i antal spillere som indløser deres præmier, er det samtidig med til at sikre kontinuerlig forøgelse.

Sarah Mørch
Senior Nordic Partnerships Manager, DFDS
DFDS_Logo_Positiv_2016_White_2
L'OR udnyttede hele kunderejsen til Den Store Biografdag

Gennem hele processen var samarbejdet med DRF og Nordisk Film Biografer meget professionelt, og det var helt tydeligt, at alle arbejdede for samme mål: at opnå et fantastisk event og inkorporere L’OR mest muligt og på bedste vis. Som brand var det fantastisk at få lov til at sprede sig så meget ud til sådan et event og koncept - både med biografreklamer, lounge, DOOH, banner ved indgangen, aroma event og meget mere. Det gjorde oplevelsen af dagen enorm gennemført.

Kristina Aagaard
Brand Manager, L'OR
brand-logo---l-or
OiSTER så unik mulighed med BioSpil

I foråret 2023 valgte OiSTER at være i biografen med BioSpil. Vi så en unik mulighed for at få eksklusiv brand eksponering i flere af landets biografer og indsamle permissions på en innovativ måde. Samarbejdet har indtil videre skabt positive resultater. BioSpil har bidraget med et øget antal unikke leads til vores eksisterende base og tilfredsstillende konverteringsrater for outbound salg.

Martha Sofie Pederson Brinch
Digital Planner
MicrosoftTeams-image (37)
Biograf som et stærkt supplement til at nå målgrupper

Jeg opfatter biografen som et stærkt medie. På mange af mine kampagner viser vores analyser at ROI ligger højt. Derudover fungerer biograf som et stærkt supplement til at nå målgrupper, der er svære at nå på andre medier og er dermed et godt medie til at skabe merdækning. Så det er i høj grad derfor, at jeg anbefaler at man benytter sig af biografen. Derudover er det jo altid fantastisk at se en godt eksekveret film på det store lærred.

Louise Bak Schou
Senior Business Partner
Mindshare_logo_white
Biografen en fast del af medieplanen

Hos ProKidsMedia har biografreklame længe været en del af den faste medieplan.

Biograf har for vores annoncører mange fordele, såsom det visuelle ved at være præsenteret på storskærm, et større og mere huskværdigt indtryk, og et sted hvor både børn og forældre er samlet omkring de annoncerede produkter. Biograf giver ganske enkelt et kvalitetspublikum frem for at sigte efter kvantitet.

Som bureau er vi taknemlige for letheden i samarbejdet med Dansk Reklame Film. Der kan benyttes TV og digitale spot til afvikling og giver derfor en materialebesparelse for vores annoncører.

Jean Gorell
Founder
ProKids
Hyundai skaber værdi med Spiderman-event i biografen

Til vores Spiderman-kampagne valgte vi at bruge biografen for at få en anderledes, kreativ og mere engagerende måde at skabe opmærksomhed om vores produkt. Kampagnen kombinerede både biografreklame, eventpersonale, kundeevent og pressearrangement - som blev håndteret perfekt.

Morten Vedstesen
Marketing Manager, Hyundai Danmark
hyundai_logo_white
DFDS er aktive med BioSpil

Vi har i +5 år været aktive med BioSpil i Nordisk Film Biografer og har en intention om fortsat at være der de næste +5 år. BioSpil har været med til at øge kendskab til DFDS i de ønskede målgrupper, på en sjov og kreativ måde og samtidigt fået nye rejsende på vores skibe. Konverteringsraten af præmierne ligger på solide 4% og med et fælles fokus, på en stigning i antal spillere som indløser deres præmier, er det samtidig med til at sikre kontinuerlig forøgelse.

Sarah Mørch
Senior Nordic Partnerships Manager, DFDS
DFDS_Logo_Positiv_2016_White_2
L'OR udnyttede hele kunderejsen til Den Store Biografdag

Gennem hele processen var samarbejdet med DRF og Nordisk Film Biografer meget professionelt, og det var helt tydeligt, at alle arbejdede for samme mål: at opnå et fantastisk event og inkorporere L’OR mest muligt og på bedste vis. Som brand var det fantastisk at få lov til at sprede sig så meget ud til sådan et event og koncept - både med biografreklamer, lounge, DOOH, banner ved indgangen, aroma event og meget mere. Det gjorde oplevelsen af dagen enorm gennemført.

Kristina Aagaard
Brand Manager, L'OR
brand-logo---l-or

04

Hvad foregår der i DRF?

Engager dig i DRF og biografbranchen

Tilmeld dig vores omfangsrige panel, deltag i spændende undersøgelser, og hold dig opdateret via vores kanaler og medier.

Vind præmier

Tilmeld panel

I Dansk biograf- og underholdningspanel kan du bl.a. deltage i eksklusive testvisninger af nye film, deltage i biografrelaterede undersøgelser, og vinde fede præmier – helt gratis.

Planer og indsigter for kommende film

Månedsfokus

Hver måned udgiver vi en oversigt med relevante indsigter omkring biografmediet, mediebranchen samt aktuelle film for den kommende måned.

Vores nyhedsbrev

Popcorn

Ca. én gang om måneden sender vi et nyhedsbrev ud for at holde dig opdateret om biografmarkedet, kommende film i biografen og Dansk Reklame Film.

Deltag i spændende undersøgelser

Tilmeld panel

I Dansk biograf- og underholdningspanel kan du bl.a. deltage i eksklusive testvisninger af nye film, deltage i biografrelaterede undersøgelser, og vinde fede præmier – helt gratis.

Interessante indsigter i biografmarkedet

Månedsfokus

Hver måned udgiver vi en oversigt med relevante indsigter omkring biografmediet, mediebranchen, biografreklame samt aktuelle film for den kommende måned.

Vores nyhedsbrev

Popcorn

Ca. én gang om måneden sender vi et nyhedsbrev ud for at holde dig opdateret om biografmarkedet, kommende film i biografen og Dansk Reklame Film.